Visit page main
Zapisz się na darmowe warsztaty
Zapisz się na webinar online
Skontaktuj się z nami

Polityka prywatności

POLITYKA PRYWATNOŚCI SKLEPU INTERNETOWEGO B2B.FEN.PL I STRON INTERNETOWYCH KORZYSTAJĄCYCH Z SUBDOMEN DOMENY FEN.PL

SPIS TREŚCI:

  1. POSTANOWIENIA OGÓLNE

  2. PODSTAWY PRZETWARZANIA DANYCH

  3. CEL, PODSTAWA I OKRES PRZETWARZANIA DANYCH W SKLEPIE INTERNETOWYM I SERWISACH FEN.PL

  4. ODBIORCY DANYCH W SKLEPIE INTERNETOWYM I SERWISACH FEN.PL

  5. PROFILOWANIE W SKLEPIE INTERNETOWYM I SERWISACH FEN.PL

  6. PRAWA OSOBY, KTÓREJ DANE DOTYCZĄ

  7. COOKIES W SERWISACH FEN.PL I ANALITYKA

  8. POSTANOWIENIA KOŃCOWE

1. POSTANOWIENIA OGÓLNE

1.1. Niniejsza polityka prywatności Sklepu Internetowego B2B.fen.pl oraz stron internetowych korzystających z subdomen domeny fen.pl (np. ruijie.fen.pl, planet.fen.pl), zwanych dalej łącznie „Serwisami fen.pl”, ma charakter informacyjny, co oznacza, że nie jest ona źródłem obowiązków dla Usługobiorców lub Klientów tych Serwisów. Polityka prywatności zawiera przede wszystkim zasady dotyczące przetwarzania danych osobowych przez Administratora w wyżej wymienionych serwisach internetowych, w tym podstawy, cele i okres przetwarzania danych osobowych oraz prawa osób, których dane dotyczą, a także informacje w zakresie stosowania plików Cookies oraz narzędzi analitycznych.

1.2. Administratorem danych osobowych zbieranych za pośrednictwem Serwisów fen.pl jest „KONSORCJUM FEN” SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ z siedzibą w Poznaniu (adres siedziby i adres do doręczeń: ul. Czarnkowska 13, 60-415 Poznań); wpisana do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000196881; sąd rejestrowy, w którym przechowywana jest dokumentacja spółki: Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy KRS; kapitał zakładowy: 150 000 zł; NIP: 7781213207; REGON: 630740924, adres poczty elektronicznej: sales@fen.pl, numer telefonu: +48 61 66 90 700 – zwana dalej „Administratorem”, będąca jednocześnie usługodawcą wskazanych wyżej serwisów internetowych (w tym Sklepu Internetowego) oraz Sprzedawcą (w zakresie Sklepu Internetowego).

1.3. Dane osobowe w Serwisach fen.pl przetwarzane są przez Administratora zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), zwanym dalej „RODO” lub „Rozporządzeniem RODO”. (Oficjalny tekst Rozporządzenia RODO dostępny jest pod adresem: http://eur-lex.europa.eu/legal-content/PL/TXT/?uri=CELEX%3A32016R0679)

1.4. Korzystanie z Serwisów fen.pl (w tym dokonywanie zakupów w Sklepie Internetowym B2B.fen.pl) jest dobrowolne. Podanie danych osobowych przez korzystającego z Serwisów fen.pl Usługobiorcę lub Klienta jest również dobrowolne, z zastrzeżeniem dwóch wyjątków: (1) zawieranie umów z Administratorem – niepodanie w przypadkach i w zakresie wskazanym na stronie Sklepu Internetowego oraz w Regulaminie Sklepu Internetowego i niniejszej polityce prywatności danych osobowych niezbędnych do zawarcia i wykonania Umowy Sprzedaży lub umowy o świadczenie Usługi Elektronicznej z Administratorem skutkuje brakiem możliwości zawarcia takiej umowy. Podanie danych osobowych jest w takim wypadku wymogiem umownym; jeżeli osoba, której dane dotyczą, chce zawrzeć daną umowę z Administratorem, jest zobowiązana do podania wymaganych danych. Każdorazowo zakres danych wymaganych do zawarcia umowy wskazany jest uprzednio na stronie Sklepu Internetowego oraz w jego Regulaminie; (2) obowiązki ustawowe Administratora – podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym wynikającym z powszechnie obowiązujących przepisów prawa nakładających na Administratora obowiązek przetwarzania danych osobowych (np. przetwarzanie danych w celu prowadzenia ksiąg podatkowych lub rachunkowych) i brak ich podania uniemożliwi Administratorowi wykonanie tychże obowiązków.

1.5. Administrator dokłada szczególnej staranności w celu ochrony interesów osób, których dane osobowe przez niego są przetwarzane, a w szczególności jest odpowiedzialny i zapewnia, że zbierane przez niego dane są: (1) przetwarzane zgodnie z prawem; (2) zbierane dla oznaczonych, zgodnych z prawem celów i niepoddawane dalszemu przetwarzaniu niezgodnemu z tymi celami; (3) merytorycznie poprawne i adekwatne w stosunku do celów, w jakich są przetwarzane; (4) przechowywane w postaci umożliwiającej identyfikację osób, których dotyczą, nie dłużej niż jest to niezbędne do osiągnięcia celu przetwarzania; oraz (5) przetwarzane w sposób zapewniający odpowiednie bezpieczeństwo danych osobowych, w tym ochronę przed niedozwolonym lub niezgodnym z prawem przetwarzaniem oraz przypadkową utratą, zniszczeniem lub uszkodzeniem, za pomocą odpowiednich środków technicznych lub organizacyjnych.

1.6. Uwzględniając charakter, zakres, kontekst i cele przetwarzania oraz ryzyko naruszenia praw lub wolności osób fizycznych o różnym prawdopodobieństwie i wadze zagrożenia, Administrator wdraża odpowiednie środki techniczne i organizacyjne, aby przetwarzanie odbywało się zgodnie z Rozporządzeniem RODO i aby móc to wykazać. Środki te są w razie potrzeby poddawane przeglądom i uaktualniane. Administrator stosuje środki techniczne zapobiegające pozyskiwaniu i modyfikowaniu przez osoby nieuprawnione danych osobowych przesyłanych drogą elektroniczną.

1.7. Wszelkie słowa, wyrażenia i akronimy występujące w niniejszej polityce prywatności i rozpoczynające się dużą literą (np. Sprzedawca, Sklep Internetowy, Usługa Elektroniczna) należy rozumieć zgodnie z ich definicją zawartą w Regulaminie Sklepu Internetowego dostępnym na stronie Sklepu Internetowego.

1.8. Zakres, cele oraz podstawy przetwarzania danych osobowych mogą różnić się w zależności od konkretnej strony internetowej w ramach domeny fen.pl. Na przykład, serwisy fen.pl o charakterze informacyjnym (inne niż Sklep Internetowy) mogą nie wykorzystywać wszystkich poniżej opisanych rodzajów przetwarzania danych (takich jak realizacja Umów Sprzedaży). W przypadku występowania takich różnic są one wskazane w niniejszej polityce prywatności przy opisie danego celu przetwarzania.

2. PODSTAWY PRZETWARZANIA DANYCH

2.1. Administrator jest uprawniony do przetwarzania danych osobowych w przypadkach, gdy – i w takim zakresie, w jakim – spełniony jest co najmniej jeden z poniższych warunków: (1) osoba, której dane dotyczą, wyraziła zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów; (2) przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą, lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy; (3) przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze; lub (4) przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Administratora lub przez stronę trzecią, z wyjątkiem sytuacji, w których nadrzędny charakter wobec tych interesów mają interesy lub podstawowe prawa i wolności osoby, której dane dotyczą, wymagające ochrony danych osobowych, w szczególności gdy osoba, której dane dotyczą, jest dzieckiem.

2.2. Przetwarzanie danych osobowych przez Administratora wymaga każdorazowo zaistnienia co najmniej jednej z podstaw wskazanych w pkt 2.1 powyżej. Konkretne podstawy przetwarzania danych osobowych Usługobiorców i Klientów Serwisów fen.pl przez Administratora są wskazane w kolejnym punkcie polityki prywatności – w odniesieniu do poszczególnych celów przetwarzania danych osobowych przez Administratora.

3. CEL, PODSTAWA I OKRES PRZETWARZANIA DANYCH W SKLEPIE INTERNETOWYM I SERWISACH FEN.PL

3.1. Każdorazowo cel, podstawa, okres oraz odbiorcy danych osobowych przetwarzanych przez Administratora wynikają z charakteru działań podejmowanych przez danego Usługobiorcę lub Klienta w Serwisach fen.pl lub przez samego Administratora. Przykładowo, jeżeli Klient decyduje się na dokonanie zakupów w Sklepie Internetowym i wybiera odbiór osobisty zakupionego Produktu zamiast przesyłki kurierskiej, to jego dane osobowe będą przetwarzane w celu wykonania zawartej Umowy Sprzedaży, ale nie będą już udostępniane przewoźnikowi realizującemu przesyłki na zlecenie Administratora.

3.2. Administrator może przetwarzać dane osobowe w ramach swoich Serwisów fen.pl w następujących celach, na następujących podstawach oraz przez następujące okresy:

  • Wykonanie Umowy Sprzedaży lub umowy o świadczenie Usługi Elektronicznej lub podjęcie działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem ww. umów (dotyczy sytuacji korzystania ze Sklepu Internetowego B2B.fen.pl)


    Podstawa prawna: Art. 6 ust. 1 lit. b) RODO (wykonanie umowy) – przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą, lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy.


    Okres przechowywania: dane są przechowywane przez okres niezbędny do wykonania, rozwiązania lub wygaśnięcia w inny sposób zawartej umowy.

  • Marketing bezpośredni


    Podstawa prawna: Art. 6 ust. 1 lit. f) RODO (prawnie uzasadniony interes Administratora) – przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów Administratora, polegających na dbaniu o jego interesy, dobry wizerunek Serwisów oraz dążeniu do sprzedaży swoich produktów.


    Okres przechowywania: dane są przechowywane przez okres istnienia prawnie uzasadnionego interesu realizowanego przez Administratora, nie dłużej jednak niż do czasu przedawnienia roszczeń Administratora w stosunku do osoby, której dane dotyczą, z tytułu prowadzonej działalności gospodarczej. Okres przedawnienia określają przepisy prawa, w szczególności Kodeksu cywilnego (podstawowy termin przedawnienia roszczeń związanych z działalnością gospodarczą wynosi trzy lata, a dla roszczeń z Umowy Sprzedaży – dwa lata).


    Administrator nie będzie przetwarzać danych w celu marketingu bezpośredniego w przypadku wyrażenia skutecznego sprzeciwu w tym zakresie przez osobę, której dane dotyczą.

  • Marketing (np. przesyłanie informacji handlowych, newsletterów)


    Podstawa prawna: Art. 6 ust. 1 lit. a) RODO (zgoda) – osoba, której dane dotyczą, wyraziła zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych w celach marketingowych przez Administratora.


    Okres przechowywania: dane są przechowywane do momentu wycofania zgody przez osobę, której dane dotyczą, na dalsze przetwarzanie jej danych w tym celu.

  • Prowadzenie ksiąg rachunkowych (dotyczy przypadku zawarcia transakcji sprzedaży, np. za pośrednictwem Sklepu Internetowego)


    Podstawa prawna: Art. 6 ust. 1 lit. c) RODO w zw. z art. 74 ust. 2 ustawy o rachunkowości z dnia 30 stycznia 2018 r. (Dz.U. 2018 poz. 395 ze zm.) – przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze (obowiązek prowadzenia dokumentacji księgowej).


    Okres przechowywania: dane są przechowywane przez okres wymagany przepisami prawa nakazującymi Administratorowi przechowywanie dokumentacji księgowej (5 lat, licząc od początku roku następującego po roku obrotowym, którego dane dotyczą).

  • Ustalenie, dochodzenie lub obrona roszczeń (które może podnosić Administrator lub które mogą być podnoszone wobec Administratora)


    Podstawa prawna: Art. 6 ust. 1 lit. f) RODO (prawnie uzasadniony interes Administratora) – przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów Administratora, polegających na ustaleniu, dochodzeniu lub obronie roszczeń, jakie może podnosić Administrator lub jakie mogą być podnoszone wobec Administratora.


    Okres przechowywania: dane są przechowywane przez okres istnienia prawnie uzasadnionego interesu realizowanego przez Administratora, nie dłużej jednak niż do czasu przedawnienia potencjalnych roszczeń wobec Administratora (podstawowy termin przedawnienia roszczeń wobec Administratora wynosi 6 lat).

  • Korzystanie ze strony internetowej i zapewnienie jej prawidłowego działania


    Podstawa prawna: Art. 6 ust. 1 lit. f) RODO (prawnie uzasadniony interes Administratora) – przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów Administratora, polegających na prowadzeniu i utrzymaniu swoich stron internetowych (Serwisów fen.pl).


    Okres przechowywania: dane są przechowywane przez okres istnienia prawnie uzasadnionego interesu realizowanego przez Administratora, nie dłużej jednak niż do czasu przedawnienia roszczeń Administratora w stosunku do osoby, której dane dotyczą, z tytułu prowadzenia przez Administratora działalności gospodarczej. Okres przedawnienia określają przepisy prawa, w szczególności Kodeks cywilny (podstawowy termin przedawnienia roszczeń związanych z działalnością gospodarczą wynosi trzy lata, a dla roszczeń z Umowy Sprzedaży – dwa lata).

  • Prowadzenie statystyk i analiza ruchu na stronie internetowej


    Podstawa prawna: Art. 6 ust. 1 lit. f) RODO (prawnie uzasadniony interes Administratora) – przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów Administratora, polegających na prowadzeniu statystyk i analizie ruchu na stronach internetowych Administratora celem poprawy funkcjonowania Serwisów fen.pl (m.in. optymalizacji oferty lub prezentacji produktów) oraz zwiększania sprzedaży produktów.


    Okres przechowywania: dane są przechowywane przez okres istnienia prawnie uzasadnionego interesu realizowanego przez Administratora, nie dłużej jednak niż do czasu przedawnienia roszczeń Administratora związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej.

4. ODBIORCY DANYCH W SKLEPIE INTERNETOWYM I SERWISACH FEN.PL

4.1. Dla prawidłowego funkcjonowania Serwisów fen.pl (w tym w celu realizacji zawieranych Umów Sprzedaży w Sklepie Internetowym) konieczne jest korzystanie przez Administratora z usług podmiotów zewnętrznych (takich jak np. dostawca oprogramowania, kurier czy podmiot obsługujący płatności). Administrator korzysta wyłącznie z usług takich podmiotów przetwarzających, którzy zapewniają wystarczające gwarancje wdrożenia odpowiednich środków technicznych i organizacyjnych, tak by przetwarzanie spełniało wymogi Rozporządzenia RODO i chroniło prawa osób, których dane dotyczą.

4.2. Dane osobowe mogą być przekazywane przez Administratora do państwa trzeciego (poza Europejski Obszar Gospodarczy), przy czym Administrator zapewnia, że w takim przypadku odbywać się to będzie wyłącznie w stosunku do państwa zapewniającego odpowiedni stopień ochrony danych – zgodny z Rozporządzeniem RODO, a w przypadku innych państw, że przekazanie odbywać się będzie na podstawie standardowych klauzul ochrony danych przyjętych przez Komisję Europejską. Administrator zapewnia, że osoba, której dane dotyczą, ma możliwość uzyskania kopii swoich danych przekazanych do państwa trzeciego. Administrator przekazuje zebrane dane osobowe jedynie w przypadku oraz w zakresie niezbędnym do zrealizowania danego celu przetwarzania danych zgodnego z niniejszą polityką prywatności.

4.3. Przekazanie danych przez Administratora nie następuje w każdym wypadku i nie do wszystkich wskazanych w niniejszej polityce prywatności odbiorców lub kategorii odbiorców. Administrator przekazuje dane wyłącznie wtedy, gdy jest to niezbędne do osiągnięcia danego celu przetwarzania danych osobowych i tylko w zakresie niezbędnym do jego zrealizowania. Przykładowo, jeżeli Klient nie zamówi produktu z dostawą kurierską (korzystając zamiast tego z odbioru osobistego), to jego dane nie będą przekazywane przewoźnikowi współpracującemu z Administratorem.

4.4. Dane osobowe Usługobiorców i Klientów Serwisów fen.pl mogą być przekazywane następującym odbiorcom lub kategoriom odbiorców:

  • 4.4.1. Przewoźnicy / spedytorzy / brokerzy kurierscy / podmioty obsługujące magazyn i/lub proces wysyłki – w przypadku Klienta, który korzysta w Sklepie Internetowym ze sposobu dostawy produktu przesyłką pocztową lub kurierską, Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Klienta wybranemu przewoźnikowi, spedytorowi lub pośrednikowi realizującemu przesyłki na zlecenie Administratora, a jeżeli wysyłka następuje z magazynu zewnętrznego – podmiotowi obsługującemu magazyn i/lub proces wysyłki – w zakresie niezbędnym do zrealizowania dostawy produktu Klientowi.

  • 4.4.2. Dostawcy usług zaopatrujący Administratora w rozwiązania techniczne, informatyczne lub organizacyjne umożliwiające prowadzenie działalności gospodarczej, w tym utrzymanie Serwisów fen.pl (w szczególności dostawcy oprogramowania do prowadzenia Sklepu Internetowego i innych serwisów internetowych Administratora, dostawcy poczty elektronicznej i hostingu, a także dostawcy oprogramowania do zarządzania firmą oraz udzielania Administratorowi wsparcia technicznego) – Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Usługobiorcy lub Klienta wybranemu dostawcy działającemu na jego zlecenie jedynie w przypadku oraz w zakresie niezbędnym do zrealizowania danego celu przetwarzania danych zgodnego z niniejszą polityką prywatności.

  • 4.4.3. Dostawcy usług księgowych, prawnych i doradczych zapewniający Administratorowi wsparcie księgowe, prawne lub doradcze – Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Usługobiorcy lub Klienta wybranemu dostawcy w/w usług działającemu na jego zlecenie jedynie w przypadku oraz w zakresie niezbędnym do zrealizowania danego celu przetwarzania danych zgodnego z niniejszą polityką prywatności.

  • 4.4.4. Dostawcy umieszczonych na stronach internetowych Administratora (np. na stronie Sklepu Internetowego) wtyczek społecznościowych, skryptów oraz innych podobnych narzędzi umożliwiających przeglądarce osoby odwiedzającej stronę pobieranie treści od dostawców tych wtyczek (np. logowanie za pomocą danych z profilu społecznościowego) i przekazywanie w tym celu dostawcom tych wtyczek danych osobowych odwiedzającego. Chodzi w szczególności o następujące podmioty:

    • Facebook Ireland Ltd. – Administrator może korzystać na swoich stronach internetowych z wtyczek społecznościowych serwisu Facebook (np. przycisk „Lubię to”, „Udostępnij” lub logowanie za pomocą Facebook Login). W związku z tym gromadzi i udostępnia dane osobowe użytkownika korzystającego ze strony internetowej Administratora do Facebook Ireland Ltd. (4 Grand Canal Square, Grand Canal Harbour, Dublin 2, Irlandia) w zakresie i zgodnie z polityką prywatności dostępną pod adresem: https://www.facebook.com/about/privacy/. Dane te mogą obejmować informacje o aktywości użytkownika na stronie internetowej Administratora – w tym informacje o urządzeniu, odwiedzanych podstronach, dokonanych zakupach, wyświetlanych reklamach oraz o sposobie korzystania z usług – niezależnie od tego, czy użytkownik posiada konto na Facebooku i czy jest zalogowany w serwisie Facebook.

    (W zależności od dostępnych funkcjonalności, Administrator może także korzystać z analogicznych wtyczek lub narzędzi innych serwisów społecznościowych, takich jak np. LinkedIn czy Twitter. Informacje o przekazywaniu danych w ramach takich integracji dostępne są w politykach prywatności odpowiednich serwisów społecznościowych.)

5. PROFILOWANIE W SKLEPIE INTERNETOWYM I SERWISACH FEN.PL

5.1. Rozporządzenie RODO nakłada na Administratora obowiązek informowania o zautomatyzowanym podejmowaniu decyzji, w tym o profilowaniu, o którym mowa w art. 22 ust. 1 i 4 Rozporządzenia RODO, a także – przynajmniej w tych przypadkach – podawania istotnych informacji o zasadach ich podejmowania, jak również o znaczeniu i przewidywanych konsekwencjach takiego przetwarzania dla osoby, której dane dotyczą. Mając to na uwadze, Administrator przekazuje w niniejszym punkcie polityki prywatności informacje dotyczące możliwego profilowania.

5.2. Administrator może korzystać w ramach Serwisów fen.pl z profilowania do celów marketingu bezpośredniego, ale decyzje podejmowane na jego podstawie przez Administratora nie wywołują wobec osoby, której dane dotyczą, skutków prawnych lub w podobny sposób istotnie na nią nie wpływają (nie dotyczy to zatem np. odmowy zawarcia umowy sprzedaży czy możliwości korzystania z usług elektronicznych). Efektem korzystania z profilowania w Serwisach może być np. przyznanie danej osobie rabatu lub przesłanie jej kodu rabatowego, przypomnienie o niedokończonych działaniach (jak niezrealizowane zamówienie), przesłanie propozycji produktu, który może odpowiadać zainteresowaniom danej osoby, lub zaproponowanie jej lepszych warunków w porównaniu do standardowej oferty. Mimo profilowania, to dana osoba podejmuje swobodnie decyzję, czy skorzysta z otrzymanego w ten sposób rabatu lub lepszych warunków, i czy dokona zakupu. Podane powyżej przykłady profilowania odnoszą się w szczególności do funkcjonalności Sklepu Internetowego B2B.fen.pl; na pozostałych stronach internetowych Administratora profilowanie może ograniczać się do celów analitycznych lub reklamowych, omówionych w pkt 7 niniejszej Polityki.

5.3. Profilowanie w ramach Serwisów fen.pl polega na automatycznej analizie lub prognozie zachowania danej osoby na stronie internetowej Administratora (np. poprzez dodanie konkretnego produktu do koszyka w Sklepie Internetowym, przeglądanie strony konkretnego produktu czy też analizę dotychczasowej historii aktywności, w tym dokonanych zakupów w Sklepie). Warunkiem takiego profilowania jest posiadanie przez Administratora danych osobowych danej osoby, aby móc następnie przesłać jej np. kod rabatowy na zakupy.

5.4. Osoba, której dane dotyczą, ma prawo do tego, by nie podlegać decyzji, która opiera się wyłącznie na zautomatyzowanym przetwarzaniu, w tym profilowaniu, i wywołuje wobec tej osoby skutki prawne lub w podobny sposób istotnie na nią wpływa.

6. PRAWA OSOBY, KTÓREJ DANE DOTYCZĄ

6.1. Prawo dostępu, sprostowania, ograniczenia, usunięcia lub przenoszenia – osoba, której dane dotyczą, ma prawo żądania od Administratora dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia („prawo do bycia zapomnianym”) lub ograniczenia przetwarzania, a także ma prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, jak również prawo do przenoszenia swoich danych. Szczegółowe warunki realizacji wskazanych wyżej praw określone są w art. 15–21 Rozporządzenia RODO.

6.2. Prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie – osoba, której dane są przetwarzane przez Administratora na podstawie wyrażonej zgody (zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. a) lub art. 9 ust. 2 lit. a) RODO), ma prawo wycofania zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

6.3. Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego – osoba, której dane są przetwarzane przez Administratora, ma prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych) w sposób i trybie określonym w przepisach RODO oraz prawa polskiego, w szczególności w ustawie o ochronie danych osobowych.

6.4. Prawo do sprzeciwu – osoba, której dane dotyczą, ma prawo w dowolnym momencie wnieść sprzeciw – z przyczyn związanych z jej szczególną sytuacją – wobec przetwarzania dotyczących jej danych osobowych opartego na art. 6 ust. 1 lit. e) (zadanie realizowane w interesie publicznym) lub f) (prawnie uzasadniony interes Administratora), w tym profilowania na podstawie tych przepisów. W takim przypadku Administratorowi nie wolno już przetwarzać tych danych osobowych, chyba że wykaże on istnienie ważnych prawnie uzasadnionych podstaw do przetwarzania nadrzędnych wobec interesów, praw i wolności osoby, której dane dotyczą, lub podstaw do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.

6.5. Prawo sprzeciwu wobec marketingu bezpośredniego – jeżeli dane osobowe są przetwarzane na potrzeby marketingu bezpośredniego, osoba, której dane dotyczą, ma prawo w dowolnym momencie wnieść sprzeciw wobec przetwarzania dotyczących jej danych osobowych na potrzeby takiego marketingu, w tym profilowania, w zakresie, w jakim przetwarzanie jest związane z takim marketingiem bezpośrednim.

6.6. W celu realizacji uprawnień, o których mowa powyżej, można kontaktować się z Administratorem poprzez przesłanie stosownej wiadomości pisemnie lub pocztą elektroniczną na adres Administratora wskazany na wstępie niniejszej polityki prywatności, lub korzystając z formularza kontaktowego dostępnego na stronie internetowej Administratora (jeśli jest udostępniony).

7. COOKIES W SERWISACH FEN.PL I ANALITYKA

7.1. Pliki Cookies (tzw. ciasteczka) to niewielkie informacje tekstowe w formie plików tekstowych, wysyłane przez serwer i zapisywane po stronie osoby odwiedzającej stronę internetową Administratora (np. na dysku twardym komputera, laptopa lub na karcie pamięci smartfona – w zależności od tego, z jakiego urządzenia korzysta odwiedzający naszą stronę internetową). Szczegółowe informacje dotyczące plików Cookies, a także historię ich powstania można znaleźć m.in. tutaj.

7.2. Pliki Cookies, które mogą być wysyłane przez strony internetowe Administratora, można podzielić na następujące rodzaje – według poniższych kryteriów:

  • Ze względu na ich dostawcę:

    1. własne – tworzone przez stronę internetową Administratora,

    2. podmiotów trzecich – tworzone przez inne strony niż strona Administratora (np. przez narzędzia zewnętrznych usługodawców, z których korzysta Administrator).

  • Ze względu na okres przechowywania na urządzeniu użytkownika:

    1. sesyjne – przechowywane do czasu wylogowania się ze strony lub wyłączenia przeglądarki internetowej,

    2. stałe – przechowywane przez zdefiniowany czas (określony w parametrach pliku Cookies) lub do momentu ich ręcznego usunięcia.

  • Ze względu na cel ich stosowania:

    1. niezbędne – umożliwiające prawidłowe funkcjonowanie strony internetowej,

    2. funkcjonalne/preferencyjne – umożliwiające dostosowanie strony do preferencji użytkownika (np. w zakresie wyboru języka, rozmiaru czcionki, układu strony),

    3. analityczne i wydajnościowe – gromadzące informacje o sposobie korzystania ze strony (np. odwiedzane podstrony, czas spędzony na stronie, kliknięcia),

    4. marketingowe, reklamowe i społecznościowe – gromadzące informacje o użytkowniku w celu wyświetlania mu reklam i marketingu, w tym dopasowywania reklam pod kątem zainteresowań użytkownika oraz mierzenia skuteczności reklam. Tego rodzaju Cookies mogą również umożliwiać dostarczanie użytkownikowi treści reklamowych na innych stronach internetowych (np. na portalach społecznościowych) w ramach sieci reklamowych, z których korzysta Administrator.

7.3. Administrator może przetwarzać dane zawarte w plikach Cookies podczas korzystania przez odwiedzających ze stron internetowych Administratora w następujących celach:

7.3.1. identyfikacji Usługobiorców jako zalogowanych w danym serwisie i pokazywania, że są zalogowani (pliki Cookies niezbędne) (dotyczy serwisów wymagających logowania, np. sklepu B2B);

7.3.2. zapamiętywania produktów dodanych do koszyka w celu złożenia zamówienia (pliki Cookies niezbędne) (dotyczy Sklepu Internetowego);

7.3.3. zapamiętywania danych z wypełnianych formularzy (np. formularza zamówienia lub ankiety) oraz danych służących do logowania (pliki Cookies niezbędne oraz funkcjonalne/preferencyjne) (dotyczy serwisów oferujących takie funkcje, np. Sklepu Internetowego);

7.3.4. dostosowywania zawartości strony do preferencji użytkownika (np. dotyczących kolorów, rozmiaru czcionki, układu strony) oraz optymalizacji korzystania ze strony (pliki Cookies funkcjonalne/preferencyjne);

7.3.5. prowadzenia anonimowych statystyk przedstawiających sposób korzystania ze strony (pliki Cookies analityczne i wydajnościowe);

7.3.6. wyświetlania i personalizacji reklam – w tym wyświetlania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika, ograniczania liczby wyświetleń danej reklamy czy pomiaru skuteczności kampanii reklamowych (pliki Cookies marketingowe, reklamowe i społecznościowe). Takie pliki Cookies umożliwiają badanie cech zachowania osób odwiedzających stronę poprzez anonimową analizę ich działań (np. powtarzające się wizyty na konkretnych podstronach, słowa kluczowe, kliknięcia w linki itp.) w celu stworzenia profilu użytkownika i dostarczania mu reklam dopasowanych do jego przewidywanych zainteresowań – także wtedy, gdy odwiedza on inne strony internetowe w sieci reklamowej firmy Google Ireland Ltd. lub Facebook Ireland Ltd.

7.4. Sprawdzenie, jakie pliki Cookies są aktualnie wysyłane przez stronę internetową Administratora (oraz informacji o ich dostawcach i czasie działania), jest możliwe w najpopularniejszych przeglądarkach w następujący sposób:

  • Chrome:

    1. W pasku adresu kliknij ikonę kłódki po lewej stronie (przy adresie URL).

    2. Przejdź do zakładki „Pliki cookie” – zobaczysz listę aktywnych Cookies.

  • Firefox:

    1. W pasku adresu kliknij ikonę tarczy po lewej stronie.

    2. Przejdź do zakładki „Dopuszczone” lub „Zablokowane”.

    3. Rozwiń sekcję „Ciasteczka śledzące między witrynami”, „Elementy śledzące serwisów społecznościowych” lub „Treści z elementami śledzącymi”, aby zobaczyć szczegóły aktywnych Cookies.

  • Internet Explorer:

    1. Kliknij menu „Narzędzia” (ikona koła zębatego).

    2. Przejdź do „Opcje internetowe”.

    3. Otwórz zakładkę „Ogólne”.

    4. W sekcji „Historia przeglądania” kliknij przycisk „Ustawienia”.

    5. Kliknij przycisk „Wyświetl pliki” – otworzy się folder zawierający pliki Cookies.

  • Opera:

    1. W pasku adresu kliknij ikonę kłódki po lewej stronie.

    2. Przejdź do zakładki „Pliki cookie”, aby zobaczyć używane Cookies.

  • Safari (macOS):

    1. W menu Safari wybierz „Preferencje”.

    2. Przejdź do zakładki „Prywatność”.

    3. Kliknij przycisk „Zarządzaj danymi witryn…” – zobaczysz listę Cookies i danych stron.

  • Inne przeglądarki / narzędzia: niezależnie od używanej przeglądarki internetowej, do sprawdzenia lub analizy plików Cookies można także skorzystać z zewnętrznych narzędzi, dostępnych np. na stronach CookieMetrix lub Cookie-Checker.

7.5. Standardowo większość dostępnych na rynku przeglądarek internetowych domyślnie akceptuje zapisywanie plików Cookies. Każdy użytkownik ma możliwość określenia warunków korzystania z plików Cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Oznacza to, że można np. częściowo ograniczyć (np. czasowo) lub całkowicie wyłączyć możliwość zapisywania plików Cookies. Uwaga: wyłączenie lub ograniczenie obsługi Cookies może wpłynąć na niektóre funkcjonalności Serwisów fen.pl (przykładowo w przypadku Sklepu Internetowego B2B.fen.pl może okazać się niemożliwe pełne przejście procesu złożenia zamówienia poprzez Formularz Zamówienia, z uwagi na niezapamiętywanie produktów w koszyku na kolejnych etapach składania Zamówienia).

7.6. Ustawienia przeglądarki internetowej w zakresie plików Cookies są istotne z punktu widzenia zgody na korzystanie z plików Cookies przez nasze Serwisy fen.pl – zgodnie z przepisami taka zgoda może być wyrażona również poprzez ustawienia przeglądarki. Szczegółowe informacje na temat zmiany ustawień dotyczących plików Cookies oraz ich samodzielnego usuwania w najpopularniejszych przeglądarkach internetowych dostępne są w dziale pomocy danej przeglądarki oraz na poniższych stronach (wystarczy kliknąć w odpowiedni link):

  • w przeglądarce Chrome

  • w przeglądarce Firefox

  • w przeglądarce Internet Explorer

  • w przeglądarce Opera

  • w przeglądarce Safari

  • w przeglądarce Microsoft Edge

7.7. Administrator może korzystać w Serwisach fen.pl z usług analitycznych Google Analytics oraz Universal Analytics, dostarczanych przez firmę Google Ireland Limited (Gordon House, Barrow Street, Dublin 4, Irlandia). Usługi te pomagają Administratorowi prowadzić statystyki oraz analizować ruch na stronach internetowych. Gromadzone dane przetwarzane są w ramach tych usług w celu generowania zbiorczych statystyk pomocnych w zarządzaniu stronami internetowymi Administratora oraz analizie ruchu odwiedzających. Dane te mają charakter zbiorczy (zagregowany). W ramach korzystania z tych usług Administrator uzyskuje dostęp do takich danych jak: źródła i medium pozyskania odwiedzających Serwisy, zachowanie odwiedzających na stronie, informacje o urządzeniach i przeglądarkach, z których odwiedzają stronę, adres IP oraz domena, dane geograficzne, a także dane demograficzne (wiek, płeć) i zainteresowania odwiedzających.

7.8. Każda osoba może w łatwy sposób zablokować udostępnianie Google Analytics informacji o jej aktywności na stronie internetowej Administratora – w tym celu można zainstalować dodatek do przeglądarki internetowej, dostępny na stronie Google pod adresem: https://tools.google.com/dlpage/gaoptout?hl=pl.

7.9. W związku z korzystaniem przez Administratora z usług reklamowych i analitycznych Google Ireland Ltd., Administrator informuje, że pełna informacja o zasadach przetwarzania danych osób odwiedzających Serwisy fen.pl (w tym informacji zapisywanych w plikach Cookies) przez Google Ireland Ltd. znajduje się w polityce prywatności Google pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites. Zaleca się zapoznanie z treścią wskazanej polityki Google, aby uzyskać informacje o wykorzystywaniu plików Cookies przez narzędzia Google (np. Google Analytics) oraz o mechanizmach umożliwiających wyrażenie sprzeciwu wobec takiego przetwarzania danych przez Google.

8. POSTANOWIENIA KOŃCOWE

8.1. Serwisy fen.pl mogą zawierać odnośniki do innych stron internetowych. Administrator zaleca, by po przejściu na inne strony zapoznać się z ustaloną tam polityką prywatności. Niniejsza polityka prywatności dotyczy wyłącznie Sklepu Internetowego B2B.fen.pl oraz stron internetowych korzystających z subdomen domeny fen.pl, które są obsługiwane przez Administratora.

  • Strona główna
  • Kontakt
  • Polityka prywatności
GetResponse
Ta strona używa plików cookie
Ta strona korzysta z plików cookie, aby zapewnić lepszą wygodę użytkowania. Korzystając z tej strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas wszystkich plików cookie zgodnie z warunkami naszej polityki plików cookie. Dowiedz się więcej
Odrzuć wszystko